DET KÄNDES SOM JAG VAR I HIMMLEN

Min fantastiska hyresponny Pallero!

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg har jag tagit upp ridningen igen efter tre månaders pause. Fan det kändes bra att sitta upp i sadeln igen. Vi åkte med mamma och pappa runt tolv tiden till stallet i Noux, jag för att rida och dom för att promenera eller något liknande. Bestämde mig för att fa ut i terrängen, vädret var ju helt underbart! Red långa vägar in i skogen, Pallero blev riktigt svettig av att pulsa fram.
Känslan att få sätta av i full galopp i en knäpp tyst söig skog är en känsla som man bara inte kan beskriva, helt fantastiskt är det enda jag kan komma på. Trallade en bra timme omrking i skogen tills vi vände tillbaka till stallet, Pallero var som pånytt född full med energi och ville inte alls hållas kort. Skötte och gav mat åt Pallero innan mamma och pappa hämtade mig igen. Har nu varit hemma och läst på prov hela kvällen. En snabbis ut med Kata lyckades jag ändå klämma in. På veckoslutet skall vi fira Leos och Nillas 18 års födis, vilket basically var det enda vi talade om fan jag är taggad! Nu är min pause slut och provläsningen kallar på mig.

Puss och kram!

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar